welcome

Wednesday 18 January 2012

Fanfic : Bukan Cinta Pertama Pt 1

Kau sering menerangi hari-hariku dengan senyuman terindahmu.
Kau sering menceriakan hari-hariku dengan gelak dan tawamu.
Kau yang aku cintai, kini pergi dariku untuk selamanya.

Aku masih berdiri di situ. Diam. Kaku. Dibasahi hujan yang sangat lebat. Aku memandang nama itu. Nama orang yang aku cintai. Nama yang sering aku panggil. Kini hanya itu yang tinggal. Hanya tinggal batu yg diukir namamu. Air mata aku kini tumpah lagi, bercampur dengan air hujan itu. Aku terduduk dan terus menangis. Seakan tidak percaya apa yang terjadi. Tidak percaya yang kau sudah pergi dari aku, dan tak akan kembali lagi.
“Minra…” kedengaran satu suara di belakangku. Hujan juga sudah tidak membasahiku.
Aku menoleh ke belakang. Ibu Youngmin sedang berdiri sambil memayungi aku.
“Auntie… Youngmin.. Auntie, ini mimpi kan? “ aku menangis teresak-esak.
Ibu Youngmin melutut dan memeluk aku .
“Ini bukan mimpi Minra, Youngmin dah tak ada.” Ibu Youngmin mengusap rambutku lembut. Ibu Youngmin menangis dalam diam , mungkin dia tak mahu aku menangis lagi.
“Auntie, Minra minta maaf.. semuanya salah Minra . kalau Minra tak ajak…”
Kata-kata ku yg diselangi sedu itu dihalang oleh ibu Youngmin.
“Youngmin pergi bukan salah siapa-siapa, itu sudah ajal dia. Kita kena ikhlas, Minra.”
Ibu Youngmin sememangnya seorang yang tabah, lebih tabah dari aku.
Aku memeluk ibu Youngmin dan terus menangis.
Hati aku terus berteriak , “Youngmin!!! Baliklah!! Jangan tinggalkan Minra..”

1 hari sebelum itu.
Hari ini aku tiada kelas. Aku mengambil telefon bimbit dan mendail nombor Youngmin.
Youngmin mengangkat telefon.
“Jagiyaaaaa!!!!” jerit Youngmin perlahan. Aku hanya tergelak kecil.
“Youngmin-ah.. free tak hari ni?” tanya aku dengan manja.
“For my princess, I always free.” Kata Youngmin.
“Really??” aku ingin mendapatkan kepastian.
“Sure, Youngmin tak ada kelas pun hari ni, why? Kita nak pergi dating ye?” tanya Youngmin.
“No, nak ajak Youngmin teman Minra shopping, boleh?” jawabku.
“Boleh, tapi dengan satu syarat.” Youngmin tergelak.
“Em, syarat apa?” tanya aku penasaran.
“Say that you love me.” Dia ketawa lagi.
“Ok, pukul 3 ni ok, saranghae Youngmin!!!” jeritku. Youngmin ketawa lagi.
“Ok jagiya, love you too, see you 3 pm.”
Aku ketawa sendiri. Kemudian aku membuka almari pakaianku.
“Ummmm… Baju apa nak pakai hari ni ye..” kataku sendiri.
Aku lalu mengambil baju blaus berwarna pink dan menggayakannya di hadapan cermin.
“Yang ni macam cantik je..” kataku sendiri lagi.
Tanpa sedar sudah pukul 3. Aku sudah pun siap dengan blaus berwarna pink dan solekan yang ringkas.
Tiba-tiba, aku terdengar loceng rumahku berbunyi. Aku dengan lajunya mengambil beg tangan dan keluar dari bilik.
“Omma, Minra pergi dulu ya!” aku mencium pipi ommaku.
“Baik-baik ye sayang.” Kata ommaku.
Aku membuka pintu depan rumahku. Youngmin sedang menunggu di luar pagar dengan memakai kemeja berwarna pink cair sambil tersenyum. Aku segera memakai kasutku dan membuka pagar.
“Hi!” kataku.
“Hi beautiful..” kata Youngmin sambil tersenyum. Youngmin kemudian membukakan pintu kereta untukku. Lalu aku masuk ke dalam keretanya. Youngmin menutup pintu kereta dan kemudia duduk di tempat duduk pemandu.
“So, kita nak pergi shopping mall kan?” tanya Youngmin sambil memakai tali pinggang keledar.
“Yup, tapi singgah dekat bank dulu boleh? Nak keluarkan duit.” Kataku sambil memandang Youngmin.
“Ok dear…” Youngmin tersenyum padaku. Aku membalas senyumannya.

No comments:

Post a Comment

ce komen, ce komen.