welcome

Saturday 31 December 2011

kita merancang, Allah menentukan.

korang sume pernah tak, rancang nak buat sesuatu ni, tapi last2 xjadi ataupun apa yg terjadi tu tak seperti yg dirancang? mungkin pernah la kan. mungkin ramai yg pernah. mungkin benda ni dah biasa . bila dah sepakat pukul 9pg, 930 pg pula baru dtg.. ayat klise yg selalu diucapkan, "JANJI MELAYU" . aahahhah~~~

dulu aku ni orang yg agak punctual lah, bila janji pkul 9 , sblum pkul 9 aku da smpai, tapi kdg2 aku tgk kawan2 aku pun xpunctual, aku pun terikut2, kesian kawan aku yg kena tunggu aku tu. aku nak jadi punctual mcm dulu. huhuhu...

lepas SPM ni, normal lah kalau pg cari kerja kan. aku ni dah dua tmpat aku pergi interview, tp dua2 x call2 pun. isshh.. rasa mcm malas nak keje, tp lau tak keje mcm mana nak dpt duit?? kan?? aihh~ aku akan terus try lagi cr kerja, kalau ada rezeki dapatlah aku kerja. Ya Allah, permudahkanlah urusanku Ya Allah. Aminn..

moral of the story: kita sbg hambaNya ni hanya boleh merancang je, tapi hanya Allah Yg Maha Besar yg menentukan segalanya. Subhanallah..

No comments:

Post a Comment

ce komen, ce komen.